paj, vernissage, bibliotek och kalas!

Goddagens!

Mycket har hänt sedan vi senast hördes: Vilhelm har blivit några grader busigare och kommit in i någon typ av trotsålder. Gustav har blivit ganska många gram tyngre och har börjat le så fort han ser något han gillar (till exempel storebror Vilhelm). David har gått från att vara 24 ynka år till att bli en man på 25 år. Själv har jag nog blivit en ännu lite mer erfaren mamma.

Helgen har tillbringats i Krokslätt hemma hos barnens farmor och farfar. Jag och barnen rymde hemifrån i fredags då pappa David skulle ha boysnight i lägenheten. På lördagen bjöds jag och Gustav på en härlig bärpaj med en underbar hemmagjord vaniljsås hemma hos sötnosen Madeleine som bor grannar med Davids föräldrar. Kvällen tillbringade vi på pappa Davids jobb i Buråskyrkan där vi busade med barnens kompis Melker.
På söndagen var jag och Vilhelm på Vilhelms första vernissage där vi skådade Parick Alliers vackra tavlor och på kvällen ägde en överraskningsfest för David rum i Krokslätt, en mycket trevlig tillstälning må jag lova!
På måndagen blev det bus och lek för mej och barnen då vi hade mamma-barn-dejt med Emeli och Malva i sagorummet på Härlanda bibliotek. De små sockerbitarna sprang runt o lekte medan vi mammor satt och myste.
De två fröknarna Emeli och Malva har nu blivit några av mina och pojkarnas absoluta favoriter och nästa gång vi ses skall Vilhelm och Malva få skapa sina egna konstverk med hjälp av fingerfärg.. Så kanske kan Vilhelm snart få ställa ut sina tavlor tillsammas med farbror Patrick.


syskonkärlek


kalaskul
Vilhelm & Malva
Sötnosarna!

Lille Gustav lånade Malvas vagn och passade
på att sova när de lite större barnen lekte

Kommentarer
Postat av: Em - Mamma till Malva.

Åh, vad de är naggande sötgoa hela bunten! Om du har tid & lust någon dag får du jättegärna maila bilderna till mig, vi måste ju framkalla! :) Förövrigt beundrar jag dig som orkar hitta på så mycket roligheter VARJE dag - när vilar du kvinna? :D



& psst! Ni tre tillhör våra absoluta favvisar med & Malva längtar tills hon får busa med sin randige tvilling igen! :)

2011-02-01 @ 15:39:56
URL: http://mammaochbullen.blogg.se/
Postat av: mormor

Vilka fina bilder! Blir alldeles varm i hjärtat.

2011-02-01 @ 21:31:08
Postat av: mormor

Vilka fina bilder! Blir alldeles varm i hjärtat.

2011-02-01 @ 21:31:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0