superhjälten och kräksjukan

Det är torsdag på Ättehögsgatan och jag sitter i soffan bredvid en sovande liten superhjälte vid namn Gustav. Även David har somnat. Hade jag inte fått i mej lite kaffe för en stund sedan så hade jag nog också sovit nu. Efter en kaotisk natt då lille Vilhelm spytt upp allt han ätit de senaste veckorna så blev det inte mycket sömn för någon av oss. Jag fick för mej att han kanske fått hjärnskakning då han igår slängt sej ned från soffan med huvudet före. Därför tog David bilen och åkte in med honom till akuten i natt. Farbror doktorn sa dock att han snarare trodde det var vinterkräksjukan än hjärnskakning. Nu ligger Vilhelm helt utslagen i spjälsängen och där har han legat hela dagen. Varje gång jag har försökt ge honom flaskan för att dricka så kniper han ihop läpparna och skakar på huvudet. Men efter många många försök så har precis fått i honom lite att dricka i alla fall... Vilhelm själv verkar inte tycka att själva sjukdomen är det värsta utan istället det att han inte får pussa och krama sin lillebror. Han totalt bröt ihop idag när jag sa åt honom att han inte fick pussa Gustav. Sötkorv är vad han är!!!

liten, sjuk Vilhelm..
superhjälten

Igår hade vi de söta töserna Lydia och hennes dotter Malva (8 månader) på visit. Lydia och jag konfirmerades ihop för 5 år sedan och nu har vi båda två barn var. Hennes son Elias (2 år) var på dagis igår så då passade hon på att hälsa på. Väldigt mysigt! På kvällen kom även min vän Jonas på besök. Väldigt mysigt det också!! Jag hoppas innerligt att de inte blivit smittade av Vilhelm.

Lydia & Malva

När David kom hem hade han med sej hade han en härlig papperspåse från Max, fylld med sådana där härliga burgare och friterade potatispinnar. Skönt att slippa laga mat en dag som denna! Snart skall jag ta mej iväg till ICA för att införskaffa lite saker till Vilhelm, coca cola, blåbärssoppa och piggelin står på inköpslistan. Ska se om jag kanske kan få i honom något av detta ikväll.

Här kommer ett par bilder till från de senaste dagarna. (man kan ju bara inte motstå när man har världen sötaste ungar!)



Kommentarer
Postat av: Em - Mamma till Malva.

Usch, jag tycker verkligen sååå synd om lillgosen. Det är inte rättvist att såna små & söta blir sjuka :/ Som sagt, hoppas han kryar på sig asap & att ni andra slipper smittan. Kramar i massor

2011-02-03 @ 22:16:46
URL: http://mammaochbullen.blogg.se/
Postat av: Joakim Elvesson

Hej Anne!

Kul att du hittade till min lilla blogg... Min bok hittar du på www.ordochbok.se bland annat. Finns lite här och var, men den är billigast där :)



Tråkigt med sjuka barn!

Joakim

2011-02-05 @ 23:03:38
URL: http://joakim.elvesson.blogspot.com
Postat av: Em - Mamma till Malva.

Nämen vad säger du, Anne? Stackars, stackars älsklingen! Har han inte velat dricka något alls? :/ & hur har Gustav klarat sig? Kramar till er fina

2011-02-06 @ 14:39:26
URL: http://mammaochbullen.blogg.se/
Postat av: Beatrice, mamma till Devin och gravid.

Usch för vinterkräksjukan, stackars liten! Hoppas han mår bättre snart och att ni i resten av familjen slipper denna kräksjuka, den är hemsk!

2011-02-06 @ 15:02:57
URL: http://beabus87.blogg.se/
Postat av: Em - Mamma till Malva.

Vilken tur att ni andra lyckats hålla er friska än så länge i alla fall då! Speciellt lille Gustav, han är ju så pluttis. Förhoppningsvis repar han sig väl ganska snart om han får drippdropp och sånt på sjukhuset, din stora. Vi hoppas det, för vi vill att ni ska vara friska & glada & redo för lek! :) Pyss & kram

2011-02-06 @ 15:32:08
URL: http://mammaochbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0